måndag 9 december 2013

Livet är här och nu!

För snart två år sen dog min syster bara 51 år och min pappa dog ca 6 månader senare bara 74 år. Jag funderar mycket på det och känner att livet är nu, ta vara på det gör det du vill och har lust med. Jag har lagt bort nästan alla måsten jag hade förr, städa gör jag när jag har lust osv. Jobba måste jag för att överleva, jobba vill jag dels för att vi har så himla roligt på mitt jobb och jag har roliga arbetsuppgifter. Men för att sätta guldkant på vardagen tar jag en ledig dag emellanåt för att göra just vad den dagen erbjuder. Det är lyx för mig! Ofta hamnar jag i syrummet som idag, då jag sytt en Ugglekudde av AnnaKas mönster Ugler och med Quick curve linjalen.

Så mina vänner hur gör ni för att sätta guldkant på vardagen?

Idag är det måndag och som vanligt har Banbi sin Visa och Berätta, http://bambisyr-evaj.blogspot.se kolla in där vet jag kanske hittar ni någon länk som ger er guldkant på vardagen.

Igår fick jag en överraskning när jag tittade in hos Dollandesign, jag hade vunnit för att jag kommenterat på hennes 500:e inlägg! Jättekul!

Kram

6 kommentarer:

  1. Guldkant på vardagen är att få vara i syrummet och skapa - det ger energi och glädje! Det blev min räddning när jag för ca 10 år sedan brutalt gick in i väggen och efter det så har jag samma regler som dig för det här med städning och andra "måsten" som egentligen inte är några måsten. Det finns så mycket att vara glad för och det gäller bara att ta vara på det.
    Din kudde blev jättefin och jättegrattis till vinsten!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Din kudde är jättefin och vilken tur du har med en vinst så här i jultider.

    SvaraRadera
  3. Jag var också en av vinnarna och då blir man ju lite glad. Din ugglekudde är bara så läcker. Det är mycket man kan göra med den linjalen. Sen jag började sy så har det öppnat sig en helt ny värld för mig och det är bara tiden som inte räcker till för allt man vill skapa och då får det bli lite dammtussar i hörnen.

    SvaraRadera
  4. Du är så duktig,gör så fina alster.Har oxå tagit bort en massa måsten i tillvaron.Gör det jag har lust att göra och då kommer städning i 2;a hand.Imorgon ska jag ha mina flickor här för att göra julgodis.Kram till hela familjen o jag önskar er en God Jul och Gott Nytt År.PS Hjärtebonaden är så fin i mitt vardagsrum.DS.Vivan

    SvaraRadera
  5. Jeg gjør som du, prioriterer det jeg har lyst til og gjør minst mulig av må-ting! Heldigvis er jobben en positiv og lystbetont må-ting! Og det hadde kanskje blitt litt mye av det gode om en kunne sydd hele tida........
    Jeg var også en av de heldige vinnerne, så spennende å vente på pakke!
    Koselig uglepute du har sydd!

    SvaraRadera
  6. Väldigt trevlig uggle-kudde du gjort och grattis till vinsten hos Dollan Design. Det är bra om man kan få bort så många måsten som möjligt, helst ska man bara göra roliga saker. Så här till jul är det nog många som känner utav alla måsten, men hos oss har vi skalat bort mycket av det, man kan ha trevligt ändå! Kram

    SvaraRadera