söndag 29 december 2013

Special uppdrag

Jag har en vän som lite nu och då hittar på lite udda grejer för mig att sy, idag ringde hon, dottern behöver stigbygelskydd för att inte skada den nya fina sadeln. Haha ja visst sagt och gjort så gjorde jag små påsar, inte vackra men funktionella.

Andra specialare är dasslock och lock till mullhinken som dom har i sin superfina stuga


Ett lapptäcken sydde jag till hennes jämna födelsedag och givetvis i stugfärgerna

Ett annat specialuppdrag jag också gjort idag är att sy inprovningar på en skjorta, aningen svårare men oj vad nöjd man känner sig när man gjort något sånt.

Annars på kvällskvisten har jag stickat en till axelvärmare framför tv:n. Den första fick min barndomsvän i födelsedagspresent, hon är frusen så det passade bra tycker jag.

Må gott!

1 kommentar:

  1. Kjekt når noen ber om spesielle ting! Min svenskkunnskap , eller manglende sådan, gjør at jeg ikke forstår hva du har sydd, men forstår at det er praktiske og velkomne saker du har laget. Forstår i alle fall at du har strikket noe deilig og varmt også!
    Godt nytt år til deg!

    SvaraRadera