fredag 13 december 2013

Välja tyg

Jo så var det det här med att välja tyg. Hur många känner igen sig när jag säger att jag provar, provar om, bestämmer mig och bestämmer om? Så håller jag på när jag ska sy åt någon annan. Inte åt mig själv för då blir bara jag själv drabbad om det inte blir bra. Nu ska jag sy tre necessärer som en vän beställt. En blå, en svart/vit romantisk och en svart/vit strikt. Jaha hur tänker hon, man får nästan analysera beställaren för ett ord betyder en sak för mig och en annan för någon annan. Det här är ju jättekul men också ampesamt som vi säger här. Ja det är min nuvarande utmaning och just nu är jag nere på dom här tygerna

Jo jag har nog bestämt vad jag tycker. Återkommer när dom är klar för det blir dom i helgen har jag lovat.

Hur gör ni när ni väljer tyger?
Må gott!

2 kommentarer:

  1. Det är upp och ner. Jag kan bli lite lätt frustrerad ibland och i ren panik väljer jag ett tyg medan andra gånger har jag plockat ut tyger utan att tänka och då blir det som regel bäst.

    SvaraRadera
  2. Go´kväll, har inte varit in o kollat din blogg på några dagar, nu har jag titta och läst och jag vill bara säga att jag tycker att du är fantastisk :)
    Jag blir lite ledsen också för dom som vi mist, därför så viktigt att ta vara på varandra och på dagen idag.
    Det är bra att du skriver om det. Kram

    SvaraRadera