tisdag 3 december 2013

Webbkurs

I somras hade Eva Bambisyr en webbkurs i Japanskt pussel teknik, det var riktigt roligt. Ett moment per dag presenterades. Jag köpte en Layer cake till det här.
Så här blev mitt täcke

Några som var med gjorde dukar, det va kul för många redovisade sina alster för Bambi och hon lade sen ut på sin blogg.

Japanskt pussel är en klurig teknik tycker jag, fick tänka väldigt mycket och ändå skar jag en ruta fel! Ska nog prova någon fler gång fast i mindre variant.

Idag har jag varit i Sundsvall på Inspirationsdag och lyssnat på bl.a. Mark Levengood, Annika Sjöö, Marika Carlsson många goda skratt och en hel del eftertanke. Så skaffa er nu en bra kväll! 

5 kommentarer:

  1. Flott quilt! Teknikken og virkningen ser morsom ut! Skulle gjerne fulgt anvisningene, men fikk ikke tak i linjalen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Grete, jag köpte min linjal hos www.butikenannalunda.se försök få tag på den och provadet är kul!

      Radera
  2. Det blev en riktigt fin kvilt. Jättesnygga färger och tyger som verkligen är läckra ihop!

    SvaraRadera
  3. Din quilt som Du sydde på "webbkursen" i somras blev jättefin, tycker jag.
    Det är härliga tyger som Du har sytt i.
    Håller med Dig att det var kul och att man minsann fick tänka på hur man lade sin linjal till detta mönster.
    Jag var också med och sydde vid samma tillfälle. Mitt Japanska puzzel var i olika grå tyger och finns på min blogg från den 1 juli i år.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Din quilt är helt underbar och det var så roligt att du ville vara med på mitt lilla hyss...nu funderar jag på vad som skall komma härnäst med en ny webb kursen.Kram till dig

    SvaraRadera