torsdag 27 februari 2014

Puh

Ikväll har jag fixat några sygrejer som "hängt" över mig. 3 dragkedjs byten, brukar inte ta på mig det för det är slitit och svårt att få fint. Nu var det här arbetsjackor så ok då. Sen sydde jag undan några vetekuddsfodral som en beställt.
 Men det roligaste uppdraget var att laga en liten jacka som fått ett stort brännhål, jag broderade Nicke Nyfiken med ett lila hjärta och lillflickans namn även det i matchande lila. Flickan blev nöjd och då är jag det också. 

Nu ska jag sy lite roliga grejer som jag inspirerats till i helgen, innan jag tar itu med överkastet igen.

Här en bild på överdragen till vetevärmarna, missade att fota jackan.

Har varit ut och tittat på norrskenet som vi har ikväll - fint! Tyvärr så fick jag ingen bra bild eftersom vi har gatlysen.

Må gott!
Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar