torsdag 10 juli 2014

Idag

Idag har jag varit på lunch med en av mina äldsta barndomsvänner, men hur låter det? Hon är inte gammal men är den jag haft vid min sida genom livet. Vi har gått igenom allt i livet tillsammans men vi har inte syintresset gemensamt så därför tog jag med Resklara necessären jag sydde igår så hon fick den. 
Sen for jag till Kälarne ca 5 mil härifrån för att hämta min son, där har dom en tygbutik på flera rum, massor med tyger mest gardintyger men även lite lapptäckstyger.

Dessa fick följa med hem, det blommiga ska bli en plånbok och de andra ska bli en Drällduk efter Quiltbitens mönster. Ovant att handla tyger och veta exakt vad det ska bli av dom! 
Planen just nu är att börja med duken i morgon, hoppas det håller i sig! 

En liten sak har jag faktiskt sytt idag, en prototyp på en förvaring till en laser för att skydda den vid transporter. Den är nu på test och utvärdering. 

Må gott! 
Heléne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar