måndag 28 juli 2014

Redovisning

Så kom då söndagen vi skulle bege oss mot Möklinta, jag och min syster. Det gjorde vi och resan gick jättebra. 
Nu hade vi sån otrolig tur att vi var bjudna på middag hos fam Gunilla Linered, jättegod mat fick vi också fick vi botanisera bland alla hennes otroligt fina alster - Tack Gunilla för den inspirationen! 

Jag skulle även redovisa min utmaning som jag fått av Pernilla om ni minns?
Tre tyger fick jag av henne och fick lägga till hur många jag ville UTOM svart/vitt/rött!!
Så här blev det:


Det finns hängen bak så den kan användas både som bonad och bordstablett. Idéen har jag fått från en bild på Pinterest.

Nu fick hon en liten hög med 4 småbitar, ett tyg får läggas dit men hon får inte sy för hand! Det blir en utmaning för en som är duktig på handsömmad eller hon är ju duktig på allt! 

Snart fylls huset här i Möklinta på av syglada vänner, ser fram emot det! 

Må gott! 
Heléne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar