onsdag 9 juli 2014

Sömnad ute

Morgonen började så härligt och varmt, så jag beslutade att ta ut symaskin på altan och sy

Men det blev ganska snart för varmt att sitta där trots taket, jag är ingen värmeälskare och när det närmar sig 30 grader i skuggan,....
Så jag packade ihop och satte mig i ett betydligt svalare syrum och sydde klart.
Det blev en liten Resklara från Quiltbitens mönster. Den ska jag ge bort i morgon. 
Bilden blev inte bra, den ser sned ut men det är den inte, jag lovar! Men ni ser tygerna i alla fall. Dom har jag köpt hos Birgit på Trä i Tyg. 
Quiltad med raksöm på tvärsen. 
En ficka fick den för det tycker jag räcker i den mindre modellen. 

I morgon ska jag åka till Kälarne och hämta hem min son, då ska jag passa på att gå in på tygaffären där och se om det är något som behöver följa med hem!

Må gott!
Heléne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar