onsdag 30 juli 2014

Syveckan...

....pågår för fullt, vi har nu gjort tre dagar och idag är det min födelsedag! 
Mina härliga sykompisar överraskade mig med en härlig present - en godislåda full med skrapsremsor!

Jag sydde nämligen en duk av scraps igår och idag har jag gjort en necessär. Det roliga är att jag kan inte sy av scraps men jag håller på att lära mig så nu har jag mycket att öva på och övningen har börjar.

Här är duken jag sytt

Och det här är dagens necessär, den var svår att fota men den är sydd efter textilas mönster


På måndagen sydde jag mig en ny stickväska för pågående stickprojekt

I morgon är en ny dag och då fortsätter jag med mina scrapsremsor, fortsättning följer!

Må gott
Heléne

1 kommentar:

  1. Det är så fina arbeten du visar upp!
    Jag älskar att sy av scraps och det ser väldigt bra ut det du gör nu!
    LogCabin kudden kommer att bli super fin!!
    Du inspirerar!!!
    Kram//Majsa

    SvaraRadera