fredag 22 augusti 2014

Äntligen

Idag kom mitt överkast tillbaka från Quiltning hos Quilt-Lena, www.quiltlena.se så efter middagen sydde jag på avslutningskanten så tog jag handsömmaden i soffan framför Dobidoo och Retro på tv. Så nu pryder det vår säng
På den här mörkare bilden ser man vad fin quiltningen är, jag valde hjärtan.



Så nöjd jag är att jag skickade iväg täcket även fast mönstret är enkelt, det blev mycket mer liv i det! 
Tygerna i det heter Snowbird från Moda, och jag köpte 2st Layer Cake för att få till den storlek jag ville ha. 

Må gott och Trevlig helg!
Heléne

7 kommentarer:

  1. Åh så snyggt!!! Att mönstret är enkelt, som du skriver, är enligt mitt tycke SNYGGT.
    Sen var du väldans snabb på handsömad.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Precis, enklast är oftast snyggast. JÄTTEFINT! och så fint det blir med kviltningen också.
    Bra jobbat! :)

    Ha en skön helg, kram.

    SvaraRadera
  3. Det blev såååå snyggt!!! Det enkla är oftast det vackra! Passar dessutom väldigt bra på era sängar!
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Så snyggt. Passar ju perfekt på era sängar.
    Så vill jag önska dig lycka till på måndag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så flott teppe, og quiltingen er også flott!

    SvaraRadera
  6. Ett så snyggt överkast du har gjort och kviltningen är också mycket fin!

    SvaraRadera