onsdag 6 augusti 2014

Helt klar

Idag trillade 10 öringen ner och jag kom på hur jag skulle Quilta täcket som  jag ska skänka till ett lotteri till förmån för äldreboendet Gellinergården i Gällö, dom ska ha loppis och min granne sökte föremål på fb. Så jag frågade om dom ville ha ett täcke och lotta ut eller hur dom nu gör. Det ville dom, då hade jag sytt den här toppen med Strip Smart linjalen. 

Quiltningen syns inte så väl här men på baksidan, det blev ett jätteläckert mönster om jag får säga det själv ;-)

Härligt, nu lägger jag detta till handlingarna. Här näst ska jag göra klar dukarna och kudden från förra veckans syvecka i Möklinta. Branden började ju när vi var där, hoppas att de får bukt med den nu snart! Känner så med de familjer som fått fly sina hem! Mina varmaste tankar går till dom och alla som jobbar med att bekämpa den på olika vis. 

Må gott!
Heléne

4 kommentarer:

  1. Jätte fin blev din quilt och roligt att du visade baksidan också!!Bra jobbat!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Hvilket flotte teppe å gi bort til et godt formål! Regner med det kommer inn mange penger! Flott quilting!
    Forferdelig med brannen, håper de klarer å slukke den snart!

    SvaraRadera
  3. Baksidan blev ju också vacker och trevligt att det går till en god sak, vad gullig du är.

    SvaraRadera
  4. Oj, det blir nog huvudvinsten i lotteriet och quiltningen är ju mitt i prick. Alltid lika fräsch med blått!

    SvaraRadera