måndag 3 november 2014

Måste få visa....



...vad min systerdotter gjort, hon är så påhittig och duktig på att få till. Hon passar in på "koka soppa på en spik" eller i vår värld kanske vi ska va nål istället? Hon och pojkvännen var på maskerad i helgen utklädda så här:






Som Lego gubbe/gumma, visst är dom otroligt fina! 

Själv har jag inte fått så mycket sytt denna vecka men 2 juldukar är påbörjade, måste införskaffa mer av det röda innan dom är klar.


Dessa två och givetvis lite mera ska vara med på en liten utställning jag ska ha hos min gode vän fd kollega Caritha i skyltfönstret på hennes affär. Hon frågade om jag ville och självklart hänger jag på men lagret är tömt så det gäller att sy nu! 
Har ni tänkt sy något speciellt till jul, en julklapp eller kanske en bonad till dig själv? 
Idag deltar jag alltså i Bambis "visa och berätta" med lite maskerad och jul Inspiration, gå in på http://bambisyr-evaj.blogspot.se och kolla vad hon och de andra inspirerar med!

Må gott
Heléne

4 kommentarer:

  1. Tack för att du vill INSPIRERA oss på Visa och Berätta idag!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Så lekre julestoff. Løperen din blir fin. Alltid kjekt med noe nytt til jul. Jeg har nettopp sydd noen juleløpere som jeg solgte nå i helgen. :-)

    SvaraRadera
  3. Vilket fantastiskt legopar!!!!!!!! Wow.
    Finfina tyger i dina kommande juldukar.
    kram

    SvaraRadera
  4. Kommer att bli jättefina dukar! Vilket härligt maskeradpar! Kram

    SvaraRadera