söndag 9 november 2014

Sy i sällskap

Idag har vi haft Sydag, tre tappra var vi som anslöt så gott om plats fick vi. Jag sydde några necessärer, den här ska jag skänka till ett lotteri som klass 5 i Gällö anordnar i samband med julmarknaden

Sen blev det en liten, kanske till en prinsessa

Och slutligen en liten medicinnecesär som jag jag brukar kalla dom, storleken är bra i handväskan

Karin började med sin första Yvette

Och Marianne med ett babytäcke

Närmast på schemat står quiltning och avslutningskant på den här duken med julrosor 

Må gott! 
Heléne

5 kommentarer:

  1. Jätte trevligt förstår jag ni haft hoppas ni vill Inspirera oss alla med detta inslag!!!
    Roligt att träffas och få sy ha det så där vi bara har det på våra träffar!!Kram tjejer

    SvaraRadera
  2. Fina nessar i härliga tyger.
    Vad har du för storlek på medicinnessen?
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunilla, den är 20*25 och jag brukar sy av hörnen 2,5-3 cm! Den på bilden är lite större men jag tycker den mindre blir bättre! lycka till!

      Radera
  3. Vilken trevligt dag och mycket fick du gjort! Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt med sydag och sysällskap, det skulle jag också kunna tänkt mig.

    SvaraRadera