måndag 8 december 2014

Kjol

I helgen har jag sytt på ett än så länge hemligt projekt. Och på söndagen knåpade jag ihop en kjol, för första gången har jag gjort mönstret själv! Lite stor i midjan men det är hällor så det gör inget. 


Det är en vanlig kjol med blixtlås, fickor linning och hällor och nedtill en volang. Jag trivs med den och kommer säkert göra fler. Tyget är babycord och kommer från Sydilla. 
Jag tänkte inspirera med lite klädsömnad hos Bambi idag, som omväxling till all lappteknik. Gå in på http://bambisyr-evaj.blogspot.se och se vad de andra bloggarna inspirerar med. Bambi själv visar snygga lila quiltar idag! 

Må gott! 
Heléne

3 kommentarer:

  1. Åhh, så jättefin och vad kul med lite annan syinspiration som omväxling!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Jultider=mat=större midjemått =bra!! Tack för du vill vara med och INSPIRERA på Visa och Berätta måndag!!Tack för din länkning!!Bambikram

    SvaraRadera