måndag 23 februari 2015

Vilken helg!

Jag har varit på syhelg i Möklinta, arrangerat av Gittan Wäfors på Quiltstugan. Som vanligt en supertrevlig helg! Jag och min ena syster, Anki åkte 6.26 på fredagsmorgon med tåg mot Sala. När vi anlände kom vår goa syvän Pernilla Linered och mötte upp oss och vi fick en supergod lunch hos hennes mamma Gunilla Linered. Efter lunchen fick jag en utmaning av Pernilla
HANDSÖMNAD!! Det blir en utmaning för en som inte är så bra på det och dessutom inte tycker att det är kul!!

Pernilla visade utmaningen hon sytt som hon fått av mig, den var ingen handsömnad och en bunt med 4 ganska små bitar. Så här bra blev den:

Alla på syhelgen fick en utmaning av Gittan också, vi ska beskriva vår familj med hjälp av en bård 
Jag har en idé hur jag ska göra! 

I övrigt sydde jag duktoppar, jag har flera vänner som vill ha dukar så jag passade på att sy dom så återstår bara quiltningen och avslutningskanten. 



Och den här ur senaste Quiltmagasinet "röda blad" heter mönstret

Och en påskduk till mig själv utan en gnutta gult! Bara mina färger! Mönstret hittade jag på

Shoppade gjorde jag naturligtvis, tyger, mönster, två pressarfötter och en sån "bok" perfekt för syträffar och andra tillfällen

Men Pernillas utmaning då! Hur ska det gå??? Jo på tåget hem blev en del klar och jösses va KUL!! det va! Så här ser det ut nu! 

Tack alla som gjort min helg fantastisk! 
Eftersom det är måndag så hänger jag på Bambis " visa och berätta"
http://bambisyr.evaj.blogspot.se gör det ni också! 

Må gott! 
Heléne

5 kommentarer:

  1. Vad underbart med syhelg med både trevligt sällskap och inköp och dessutom bara få hålla på med det vi älskar en hel helg. Din påskduk var superfin fast jag själv nog hade bytt ut det röda mot gult. Men som tur är är vi olika. Tupptygerna i den är helt fantastiska.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg ni har haft. Du har hunnit göra en massa fina saker. Hälsningar från Ann-Marie i Frövi.

    SvaraRadera
  3. Tack för din INSPIRATION och länkning till Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  4. Ha ha, det låter som att du blev lurad in i handsömnadsglädjen😃. Den där duken med turkosa tulpaner hade gärna fått flytta hem till mig!
    Rebecka

    SvaraRadera
  5. Så kjekk helg du har hatt, og så mye fint du har laget. Så var det gøy med håndsøm utfordringen i papirsøm, og den greide du bra. Kjempefin! :-)

    SvaraRadera