måndag 28 mars 2016

Att ha en idé

När någon vill att jag ska sy något åt den så börjar genast tankeverksamheten gå igång, tyg, mönster, hur? Ibland är det helt klart ibland tar det lite längre. Det senare blev det den här gången! Babytäcke i rosa nyanser- valfritt mönster bara namnet finns med! Hm ok 1 tyg:

2, mönster/modell, de flesta vill ha broderier men jag är aningen less på dom efter att ha gjort Xantal sådana. Det är så många så jag kan inte ens gissa, jag kan titta på foton och inte ha en aning om vem som fått täcket. Men en idé börjar nu växa fram och jag påbörjar

Hur framsidan kommer att se ut vet jag nu nästan ska bara bestämma mig för broderi eller applikation! Tog och konsultade mig syvän Pernilla Linered för att se vad hon tyckte om min idé och hon köpte den! 
Hur gör ni i er sömnadsprocess?

I övrigt i påsk har en ny duk sett dagens ljus

Hoppas ni haft en fin påsk och gjort såna saker som ni mår bra av! 
Idag är det Bambis "Visa och berätta måndag" http://bambisyr-evaj.blogspot.se/?m=1 jag hänger på där! 

Må gott
Heléne

2 kommentarer:

  1. Tack för din medverkan och inspiration på Visa och Berätta måndag!! Bambikram♥♥

    SvaraRadera
  2. Flott duk :)
    Blir spennende å se hvordan babyteppet ditt blir!!!

    SvaraRadera