måndag 18 juli 2016

Tänka annorlunda

Ofta när jag syr så är det i färger som är "jag", därför är det lite extra kul att sy i tyger som är utanför sin "comfort zone", Det håller jag på med just nu och det är väl mest det gula inslaget jag tänker på då, sällan syr jag i gult och lila. Just nu är det ytterligare ett babytäcke på gång


Ett babytäcke som jag lämnade ut i helgen, här har jag använt mig av färger jag är mer bekväm i. Dock får ni bara se en halvfärdig topp just nu för det ska inte ges bort förrän till helgen

Jag har köpt på mig lite inspiration inför kommande syvecka

Lite halvfärdig inspiration bjuder jag på idag hos Bambis "visa och berätta måndag" http://bambisyr-evaj.blogspot.se/?m=1

Må gott, flera av er kanske har semester, jag har nu bara 4 arbetsdagar kvar innan jag får lite ledigt.

Heléne

5 kommentarer:

  1. Trevliga babytäcke och det ser verkligen ut som om du har fått inspiration:O)) Kram Immi

    SvaraRadera
  2. Tack för din inspiration och länkning till Visa och Berätta måndag!! Bambi♥

    SvaraRadera
  3. Tack för din inspiration och länkning till Visa och Berätta måndag!! Bambi♥

    SvaraRadera
  4. Det är alltid bra att ta sig utanför sin vanliga bekvämlighetszon. Jag tycker du lyckades bra med det, jättesöta små barnkviltar.

    SvaraRadera
  5. Många fina mönster! Det är bara roligt att testa lite andra färger än vad man är van vid. Dessutom brukar en del tyger bli jättefina ihop, fast det först inte ser ut så :)

    SvaraRadera