tisdag 16 augusti 2016

Göra klart

När jag kom hem från syveckan hade jag med mig lite handsömnad hem, idag har jag pysslat med lite sånt. Solen har lyst på en klarblå himmel och det har fläktat, helt enkelt en bra dag i mitt tycke. Så jag kokade en termos med kaffe, pluggade in en bok i öronen och satte mig med handsömnad på altan. 
Så nu är dessa två dukar helt klara


Den här sydde jag klar för någon dag sen och den ligger numera hos min svägerska

Sen var det dax för weekendbagen, där fattades handsömnaden inuti, den för att dölja sömsmånerna. Men nu är den klar




Weekendbagen kommer jag att göra fler av, den var kul att sy och jag tycker att det kan vara en kul present, eller?
Ugglan är mitt märke, på baksidan står mitt namn, jag har den och en annan där det står Sydd för dig av Heléne Adamsson och mitt telenummer, den brukar jag sätta på täcken. För det är ju lite roligt att "märka" sakerna man syr tycker jag. 

Må gott
Heléne

1 kommentar:

  1. Jättefina arbeten du visar idag!! Är det ett litet äldre Quilt Magasin mönster du använt??
    Vi har också haft en underbar dag min sista���� semesterdag!!♥♥

    SvaraRadera