måndag 7 november 2016

Ledig måndag

Idag är jag ledig och ska så vara det varannan måndag framöver, mitt eget beslut som jag är väldigt nöjd med! Dessa dagar ska jag må gott och göra det jag har lust med för tillfället.
Idag har jag påbörjat utmaningen jag fått av Pernilla Linered, den ska redovisas här på bloggen 1:A advent. Grunden är denna fat Quarter 
Jag har kommit en bit på väg och nu ligger den limmad och väntar på kviltning. 

Sen sist har jag sytt fler fjälldukar
Dessa ska vara i samma stuga på köks och vardagsrumsbord 
Den här ska pryda ett runt bord
Den här ska min syster ha i sin stuga och hennes man ville ha en fjällripa på så då blev det så. 
En julduk är pågång 

Igår var vi på dop, vi hade köpt en present men jag ville ge något mer så jag sydde en kudde av Fancy Forest rävarna

Nu var det länge sen jag var med och länkade hos Bambis "visa och berätta" så jag hänger på idag https://bambisyr-evaj.blogspot.se/?m=1 gå in och njut av lite syinspiration. 

Må gott
Heléne

4 kommentarer:

  1. Och jösses vad mycket fint du sytt. Gillar början på tomtelöparen med snölyktan. Må så gott! Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. So pretty! And the fox!!! Love.

    SvaraRadera
  3. En fantastisk inspiration bjuder du på idag med din länkning till Visa och Berätta måndag!!Kram Bambi

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara dukar du sytt!
    Och kudden är bara så härlig den med.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera