måndag 13 februari 2017

Syhelg

Helgen som var gick i sömnadens tecken. På lördagen sydde jag en weekendbag, mönstret från Quiltmagasinet 3-2012 och den är sydd av 2 charmpack från Moda med namnet Nuture. Som insida har jag använt mig av ett Grunge Basic Grey från Moda, det tyget har jag även använt till kanten på ytterfickan och vid blixtlås kanten. Totalt går det åt 63 kvadrater. 






Hoppas den här väskan får ut på många roliga resor med sin nya ägare! 

På söndagen sydde jag en necessär/förvaring till en vän. Det var länge sen jag sydde någon necce så det var riktigt kul! 



Jag kommer aldrig mer sy en dragkedja utan Basting tape! Vilken uppfinning! Det är en dubbelsidig tape som man fäster ihop dragkedjan med alstret. Suveränt bra! 

Innan middagen påbörjades två fjällkuddar men de fick vänta med kviltningen till förmån för en 3 timmar lång western. 
En bra helg helt enkelt! 

Jag hänger på Bambis "Visa och berätta" idag! https://bambisyr-evaj.blogspot.se/?m=1

Må gott! 
Heléne

6 kommentarer:

  1. Fin väska! Jag har också sytt en sådan och jag använder den alltid när jag är ute och reser!!!!

    SvaraRadera
  2. Både väska och nesse är superfina! Vilken fiffig tejp. En sån M Å S T E man ju bara ha......
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. The bag you made is so nice! I love the colors and fabric you choose. It is so well designed and sewn. Also thanks for stopping by my blog and commenting. I could not thank you directly as you are a no-reply blogger. Hope you are not freezing in the cold land of Sweden!

    SvaraRadera
  4. Jättehärlig inspiration ger du oss idag på Visa och Berätta måndag.Tack för din länkning/Bambi

    SvaraRadera
  5. Jättehärlig inspiration ger du oss idag på Visa och Berätta måndag.Tack för din länkning/Bambi

    SvaraRadera
  6. Underbar väska i underbara tyger. Och en härlig nesse!
    tack för tipset om tejpen. Skall införskaffas med en gång.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera