tisdag 7 februari 2017

Utmaning på väg...

Jag har skickat nästa utmaning till min syvän Pernilla Linered, hon fick den igår. Här är en bild på innehållet


Utmaningen är att av dessa 9 delar använda minst 5, hon får lägga till vad hon vill och hur mycket hon vill. Med delar tänker jag att knapparna är en del, de virkade hjärtanen är en del osv. 
Undra om hon tyckte att detta va elakt? Jag själv brukar alltid ha en tanke på vad jag skulle göra om det var jag som skulle sy något av det men inte denna gång!!

Har ni sett att Tyger och Ting har släppt mönster på sin Franska lilja, som var med i en tidning (va det Fat Quarter?) 
Jag tycker den är så fin så jag har köpt mönstret och ett tygkit och håller nu på med den

Den kommer nog att pryda sin plats som just nu är tänkt på vårat matsalsbord. 

Parallellt med duken började jag med en necessär till min dotter, hon valde dessa tyger

Må gott!
Heléne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar