onsdag 21 mars 2018

Smått och gott

Idagens inlägg blir det lite smått och gott. Jag börjar med min senast sydda duk. En French Braid löpare




Sen har jag sytt några duktoppar också. Fick ett mönster av Anna på Butiken Annalunda som jag blev lite sugen att testa, hittills har jag sytt 2 toppar en lite kortare. Den här modellen kommer jag sy fler av, snabb och rolig. Har en grön variant utskuren också.


I söndags hade vi sykurs, temat var sy klart och jag visade några roliga block. Arrowhead och niorutan


Jag passade på att skära ut till några dukar när alla var sysselsatta och ingen behövde hjälp, det blev till 6 olika dukar, så när andan faller på är det bara att sy på, perfekt att ha redo tycker jag. 




När jag kom hem sydde jag ihop och gjorde en duktopp av niorutorna.

Sist och meningen med smått i rubriken så bjuder jag på ett foto av lille William på täcket jag sytt, fick den här bilden idag och jag har fått lov av mamman att lägga ut den.


Må gott!
Heléne



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar